Det episka finalen StarCraft II förtjänar
StarCraft 2: Legacy of the Void är det tredje och sista kapitlet i denna RTS-saga. Genom att kasta de gåtfulla Protoss som protagonister och med en fantastisk kampanj har Blizzard skapat den stora filmupplevelsen som StarCraft-fans har väntat på. En lysande avslutning på en 17 år gammal serie.
Slutkapitel = maximal förväntan
StarCraft 2: Legacy of the Void är den senaste delen i den tre-spel-långa Starcraft 2-historien som har tagit sex år att göra. Den avslutar händelserna i StarCraft 2: Wings of Liberty och StarCraft 2: Heart of the Swarm och fokuserar på händelserna ur Protoss-perspektivet i deras mest desperata tid. Utan kampanjspoilers kan vi säga att Blizzard har lyckats injicera en förvånansvärd mängd episkt in i denna spännande avslutning.
StarCraft 2: Legacy of the Void blandar upp den 17 år gamla formeln tillräckligt mycket. Variationen av uppdrag och anpassningsalternativ förbättrar upplevelsen, när du anpassar bekanta trupper och experimenterar med nya klassers förmågor. En aspekt som jag särskilt gillade är sättet som du, när du spelar igenom spelet, återförenar de olika Protoss-stammarna i din strävan efter seger.
Men hjärtat av StarCraft 2: Legacy of the Void - AI, kontroller, trupper - förblir oförändrat. Det är otvivelaktigt StarCraft, och som en fan kan jag inte sluta hylla hanteringen av dess klassiska strategi. Men även om jag kan hylla det i all oändlighet kan jag också erkänna att det ibland är lite för fast i sina sätt. Särskilt efter att ha spelat något som Company of Heroes, saknar man faktorer som att täckning har utelämnats.
I multiplayer kommer du inte märka några stora förändringar, särskilt eftersom alla förändringar infördes i den senaste StarCraft 2-patchen. Och ja, matchmaking är fortfarande ett problem.
Tekniskt felfritt
StarCraft 2: Legacy of the Void förblir grafiskt spektakulärt. Precis som de två tidigare delarna är utseendet på enheterna och miljöerna utmärkta. Dessutom gör ändringarna i användargränssnittet för att representera Protossens syn på universum att hoppa in i kampanjen känns distinkt och sensationellt.
Ljudspåret och röstarbetet är välproducerat och passar perfekt ihop med kampanjen.
StarCraft 2 slutar efter tre expansioner
Slutet på StarCraft 2 är här, även om vi kommer fortsätta spela det online och i turneringar i flera år. De tre kapitlen i StarCraft2 kombinerade ger en tillfredsställande komplett kampanj, samtidigt som de alltid förblir trogna det 12 år gamla originalet.
Användarrecensioner om StarCraft II: Legacy of the Void
Har du provat StarCraft II: Legacy of the Void? Var den första att lämna din åsikt!